Прості поради допоможуть українцям «залишити гроші собі»: стартувала інформаційна кампанія щодо енергоефективності
Враховуючи існуючі виклики, які сьогодні постають перед державою, та необхідність впровадження принципів, закріплених в Директивах ЄС, у зв’язку з Євроінтеграційними прагненнями України, питання енергоефективності сьогодні є дуже важливим.Принцип «Енергоефективність передусім» є ключовим для ЄС і закріплений основною Директивою Європейського Союзу з енергоефективності (ЄС) 2023/1791). Окрім того, визначаючи завдання у напрямку розвитку критичних сфер економіки, в тому числі і сфери енергетики країни, які мають ключове значення для енергобезпеки та енергонезалежності України, Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль окремо виділив енергоефективність та, як результат, який потрібно досягти - зниження енергоспоживання житла, громадських будівель і загалом в усій країні.
З метою популяризації практик енергоефективної поведінки серед громадян та представників бізнесу, Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України спільно з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та Данським енергетичним агентством розробили та ініціювали загальноукраїнську інформаційну кампанію «Залиш ці гроші для себе».
Мета кампанії — показати, що навіть невеликі зміни у споживанні енергії можуть давати відчутний ефект для домогосподарств, підприємств та держави.
«Залиш ці гроші для себе» – всеукраїнська кампанія, яку 1 травня 2025 року спільно запустили Міністерство розвитку громад та територій України, Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України та Данське енергетичне агентство.
Головна ідея кампанії: енергоефективність – не складна дороговартісна «розкіш», а доступні вигідні рішення, які дозволяють заощаджувати гроші та підвищувати якість життя.
Нещодавні дослідження показали, що 72% українців намагаються впроваджувати принципи енергозбереження у щоденному житті.
Водночас, 58% респондентів відзначили брак доступної інформації про енергоефективні заходи та приклади їх впровадження.
«За 3 роки випробування війною українці усвідомили критичну важливість енергоефективності. Здебільшого, енергоефективність – це не завжди про складні технічні рішення, а про наше з вами звичайне буденне життя. Навіть невеликі зміни нашої поведінки з акцентом на енергоефективність можуть дати відчутні результати. Використання енергоефективних ламп, терморегуляторів чи побутової техніки класу «А», або навіть просто правильні налаштування бойлера чи морозильної камери вже дозволяють заощаджувати гроші та залишати їх в сімейному бюджеті. Тож, наше завдання – говорити про це простими переконливими словами, щоб принцип «енергоефективність передусім» став нашим Life Style у всіх напрямках, починаючи від маленької української родини до громад та країни в цілому», – коментує голова Держенергоефективності Ганна Замазєєва.
Одним із партнерів ініціативи виступило Данське енергетичне агентство.
«Данія є одним із європейських лідерів у сфері енергоефективності і державою, яка непохитно підтримує Україну. Данське енергетичне агентство накопичило чималий досвід у заощадженні енергії, яким ми прагнемо поділитися. Сподіваємося, що завдяки цій кампанії українці відкриють для себе реальні фінансові переваги енергоефективності. Більше того, розумне споживання енергії допомагає забезпечити сталу роботу енергосистеми та підвищити стійкість українського суспільства», – підсумувала Ібен Мьоллєр Сондергард, заступниця генерального директора Данського енергетичного агентства.
Більше про енергоефективність тут: https://www.eeua.org.ua/