Івановецька громада
Закарпатська область, Мукачівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Звіт про роботу відділу з питань соціального захисту Івановецької сільської ради за 2024 рік

Дата: 04.02.2025 11:12
Кількість переглядів: 62

 

Звіт про роботу відділу з питань соціального захисту

Івановецької сільської ради за  2024 рік

 

Робота відділу з питань  соціального захисту населення Івановецької сільської ради була спрямована на забезпечення реалізації повноважень, визначених Законами України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики. рішеннями, розпорядженнями облдержадміністрації, рішеннями та розпорядженнями сільської ради у сфері державної соціальної політики.

Основними напрямками роботи та завданнями відділу є:

 • забезпечення у межах своїх повноважень додержання законодавства про соціальний захист та соціальне обслуговування населення;

 • забезпечення на території громади реалізації політики з питань підтримки багатодітних сімей, залучення їх до активної громадської діяльності, надання їм соціальної, психологічної, правової допомоги та здійснення заходів, спрямованих на запобігання насильства в сім’ї;

 • розробка місцевих програм та забезпечення виконання державних програм соціального захисту населення та захисту прав дитини.

 • участь у здійсненні комплексних програм поліпшення обслуговування інвалідів, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян похилого віку та сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем їх проживання.

 • проведення роз’яснювальної роботи серед населення з соціального забезпечення і соціального захисту, використовуючи для цього офіційні сторінки та соціальні мережі.

Відділ надає адміністративні послуги соціального характеру жителям громади, зокрема: організація безпосереднього прийому громадян, прийом та опрацювання документів для призначення субсидії на житлово-комунальні послуги, тверде паливо і скраплений газ, пільг на тверде паливо, державних соціальних допомог.

         За період з 01.01.2024 року по 31.12.2024 року працівниками відділу, відділом ЦНАП, в тому числі адміністраторами ВРМ  прийнято та опрацьовано  через  «Соціальну громаду» 512 звернень, а також через  Єдину інформаційну систему соціальної сфери (ЄІССС) - 145 звернень, з них:

  • 112  заяв для отримання пільг - (109 - ЖКП, 3 - СГТП)
  • 178 заяви для отримання субсидій (113 – ЖКП, 65 – СГТП).
  • 32 заяви про  взяття на облік та видача довідки ВПО
  • 222 заяв для отримання Державних соціальних допомог, з них :

 

Державні допомоги сім’ям з дітьми:

  • 34 - у зв’язку з вагітністю та пологами
  • 62 - при народжені дитини
  • 7 - на дітей одиноким матерям
  • 3 - на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування 
  • 19 - на дітей з інвалідністю

 

  • 38 - Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям
  • 26 - Допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях
  • 33 - Допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам
  • 4 - Тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату
  • 12 - Державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю з дитинства
  • 13 - Щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного сторонього догляду, на догляд за нею
  • 21 - Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме
  • 58  - Грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка»
  • 9 – Допомога дитині, померлого годувальника

Крім того, проведено роботу по прийому та передачі документів до УСЗН щодо встановлення статусу та видачі посвідчення БС продовження терміну дії статусу БС та видачі посвідчень дітям БС, виготовлення посвідчень особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, звернення щодо видачі довідок (перебування на обліку, припинення, продовження, зміна прізвища, зняття з обліку, тощо) для призначення пільг, субсидій та допомоги особам з інвалідністю І, ІІ, ІІІ груп, робота із зверненнями щодо видачі довідок (перебування на обліку, припинення, продовження, зміна прізвища, зняття з обліку, тощо) для призначення пільг, субсидій та допомоги на догляд за особою з інвалідністю І, ІІ групи внаслідок психічного розладу.

Здійснюються обстеження матеріально - побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання, про що складено відповідно 227 акти та передано до ПФУ, управління соціального захисту населення райдержадміністрації для отримання:

  • житлових субсидій
  • пільг з оплати комунальних послуг
  • щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок псих розладу, яка за висновком лікарської комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею
  • допомога на дітей одиноким матерям
  • державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям.

Підготовлено документи та влаштовано двох осіб, людей похилого віку до Комунальної установи «ВИНОГРАДІВСЬКИЙ ГЕРІАТРИЧНИЙ ПАНСІОНАТ» Закарпатської обласної ради.

З метою соціального захисту населення функціонувало ряд Програм на 2022-2024 роки, завданнями та метою яких є  всебічний захист законних прав та інших інтересів жителів громади, ветеранів війни, осіб з інвалідністю, осіб, які опинилися у складних життєвих обставинах, зокрема:

- Програма медичного забезпечення соціально вразливих категорій населення Івановецької сільської ради на 2022-2024 роки

- Програма  забезпечення лікування нефрологічних  хворих та медикаментозного забезпечення хворих  із пересадженими органами жителів Івановецької територіальної громади             на 2022-2024 роки

- Програма  забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного харчування  Івановецької територіальної громади на 2022-2024 роки

- Програма "Турбота на 2022-2024 роки" (у новій редакції)

- Програма соціальної підтримки ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей  на 2023-2024 роки

- Програма виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на 2022-2024 роки (у новій редакції).

Відповідно Програми «Турбота на 2022-2024» протягом 2024 року одноразова матеріальна допомога виплачена  211 особам на загальну суму

1 210 580,88 грн, з них:

  1. Допомога на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або зобов’язання поховати померлого виплачена  25 особам  по 5 000 грн , всього на суму 125 000 грн.
  2. Одноразова матеріальна допомога онкологічним хворим –75 особам по 5 000 грн, всього на суму 375 000 грн.
  3. Одноразова матеріальна допомога на лікування онкохворим особам, які перенесли важкі операції, важкохворі та на реабілітацію - 20% від суми понесених витрат, підтверджених відповідними документами  - 40 особам на суму 361 580,00 грн.
  4. Одноразова матеріальна допомога на ліквідацію наслідків пожежі або стихійного лиха – 6 особам, всього на суму  185 000 грн.
  5. Одноразова матеріальна допомога особам з інвалідністю І групи , одному з батьків на дитину з інвалідністю до 18 років – 37 особам по 2000 грн , всього на суму 74 000 грн.
  6. Одноразова матеріальна допомога пристарілим громадянам, яким виповнилось 90 років – 4 особам по 5 000 грн, всього на суму 20 000 грн..
  7. Одноразова матеріальна допомога особам з числа учасників ліквідації аварії на ЧАЕС – 10 особам по 1 500 грн, всього на суму 15 000 грн.
  8. Одноразова матеріальна допомога на лікування особам, які не мають кінцівок –5 особи по 5 000 грн, всього на суму 25 000 грн.

 

Із  коштів передбачених Програмою матеріальної підтримки сімей загиблих під час безпосередньої участі у бойових діях, забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування військової агресії російської федерації проти України на 2022-2024 роки, надано матеріальну допомогу 102 особам  на суму 558 000  грн., з них :

 

Аналіз виконання   Програми соціальної підтримки ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей  на 2023-2024 роки  за 2024 рік

№пп

Вид МД

Сума (грн) на одну особу

К-сть осіб

Сума

 

1

Матеріальна допомога УБД

1 500

22

33 000

 

2

матеріальна допомога військовослужбовцям, які перебувають на службі, або одному з членів сімей військовослужбовців, які перебувають на службі

5 000

57

285 000

 

3

Матеріальну допомогу учасникам бойових дій, військовослужбовцям, які отримали поранення, травму, контузію або набули інвалідність під час захисту Батьківщини (або.. виконання службових обов'язків, обов'язків військової служби, проходження військової служби

5 000

11

60 000

 

4

Матеріальну допомогу одному із членів сім’ї (опікуну) осіб, які під час виконання обов’язків військової служби (службових обов’язків) зникли безвісти або були захоплені й утримуються незаконними збройними формуваннями на непідконтрольній Україні території у період запровадження воєнного стану в Україн

10 000

7

70 000

 

5

Матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань сім’ям загиблих, одному з батьків, які мають статус члена сім’ї загиблого  учасника АТО, операції Об’єднаних сил, осіб, які брали участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, Захисників і Захисниць України згідно зі статтею 101 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», одному з батьків померлих осіб, які брали безпосередню участь в АТО, які проживають на території Івановецької територіальної громади

5 000

4

20 000

 

6

Матеріальну допомогу сім'ям загиблих (померлих ) військових

100 000

1

100 000

 

 

ВСЬОГО

 

102

568 000

 

 

        

 

На  соціальний захист населення за рахунок коштів бюджету громади у 2024 році профінансовано видатки в обсязі  106 735,04 грн. на надання соціальних гарантій фізичним особам (9 чол.) , які надають соціальні послуги особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги відповідно до Програми виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на 2022-2024 роки (у новій редакції).

         У 2024 році  на території громади завершено капітальні роботи  у вільних приміщеннях амбулаторії загальної практики сімейної медицини за адресою: 89634 село Лохово  вул. Центральна, 23, де облаштовано 32 місця для тимчасового проживання ВПО, яке відповідно до розпорядження голови Закарпатської ОВА «Про внесення змін до Переліку місць тимчасового проживання Закарпатської області» від 13.09.2024 року №874 включено до переліку МТП. Усі переміщені особи, які там проживають забезпечені необхідним для проживання інвентарем. Постійно здійснюється моніторинг потреб ВПО  в місці компактного проживання. Станом на 31.12.2024 року на території Івановейької ТГ проживає 98 осіб з числа ВПО.

Відділ з питань соціального захисту населення систематично оновлює та  розміщує корисну інформацію на сторінці соцзахисту сайту Івановецької громади  матеріали щодо:  

            - отримання житлових субсидій та пільг;

  • державна соціальна допомога
  • державна соціальна допомога сім’ям з дітьми
  • внутрішньо-переміщеним особам
  • багатодітним сім’ям
  • особам з інвалідністю
  • ветеранам війни

Відділ організовує роботу Органу опіки та піклування.  На засіданнях опікунської ради у 2024 році було розглянуто 9 заяв. На засіданнях розглядалися питання про надання висновку до суду подання про призначення опікуна над повнолітньою особою, дозволу  на укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки.  

Протягом року :

  •  надійшло 9 ухвал з суду про відкриття проваджень щодо  визнання осіб недієздатними та призначення над ними опікунів;
  • підготовлено 8 подань до суду про визнання осіб недієздатними
  • 6 осіб визнано рішенням суду  недієздатними та призначення над ними опікунів;
  • надано 11 консультацій з питань призначення опікуна ;
  • проведено 9 засідань Опікунської ради з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування).

На обліку перебуває 7  повнолітніх  недієздатних осіб.

До повноважень відділу  належить робота з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, гендерної рівності, а також протидія торгівлі людьми.

Рішенням 49 сесії УІІІ скликання від 05.03.20241420 затверджено Програму підтримки сім’ї, запобігання та протидії домашньому насильству , гендерної рівності та протидії торгівлі людьми на 2024-2025 роки.

Здійснювались заходи в межах повноважень у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильство за ознакою статі, забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків.

Проведено 5 засідань Координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, протидії торгівлі людьми.

Відділ реєструє факт вчинення насильства в сім’ї,  які опрацьовуються і в подальшому проводиться робота з сім’ями чи особами, відносно яких вчинено насильство. За період з 01.01.2024 року зареєстровано 21 випадків по факту вчинення насильства в сім’ї.

Відділ здійснює облік багатодітних сімей. Станом на 01.01.2025 року на території Івановецької ТГ проживає 154 багатодітних сімей, у них 495 дітей.

За наявними даними у Івановецькій ТГ налічується 122 особи – ветерани війни, 97 УБД, 4 особи з інвалідністю  внаслідок війни, 166 осіб перебуває на військовій службі. На обліку у відділі перебуває 8 родин загиблих військовослужбовців (22 членів сімей загиблих) та 2 родини загиблих (померлих) учасників АТО/ООС, 9 зниклих безвісти, яким надано повну інформацію про виплати з місцевого, обласного та державного бюджетів.

Невирішених складних питань в соціальній роботі є дуже багато. Соціальний захист – це складна ділянка в роботі місцевого самоврядування, це робота  з незахищеними, вразливими верствами населення.

Невирішеним залишається питання  створення у ТГ Центру надання соціальних послуг, який є необхідний для надання базових соціальних послуг, які ми зобов’язані надавати згідно Закону Про місцеве самоврядування в Україні. Наше завдання - створення ефективної системи надання соціальних послугу громаді, не зважаючи на проблемні питання в цьому контексті - недостатність фінансових ресурсів, відсутність  кадрів з соціальної роботи, відсутність  надавачів соціальних послуг недержавного сектору.

 

 

Начальник відділу

з питань соціального захисту населення                   Ольга ТУЛЮК

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь