Рішення від 14.07.2021 № 391 "Про встановлення розміру ставки транспортного податку на території Івановецької сільської територіальної громади"
№ 392 від 14.07.2021 року Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року
ІВАНОВЕЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
МУКАЧІВСЬКИЙ РАЙОН ЗАКАРПАТСЬКА ОБЛАСТЬ
Чотирнадцята сесія восьмого скликання
РІШЕННЯ
Від 14 липня 2021 року с. Іванівці №392
Про встановлення розміру ставки збору на території Івановецької сільської територіальної громади
Відповідно до Податкового кодексу України, cт. 64 Бюджетного кодексу України, Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань бюджету, керуючись п.24 ч.1 ст.26, ч.1 ст.59, ч.1 ст.69 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, сільська рада вирішила:
1. Встановити з 01.01.2022 року ставку туристичного збору за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України у розмірі 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення, визначивши його елементи згідно додатку 1 до цього рішення.
2. Вважати таким, що втратило чинність з 01.01.2022 р. рішення 52 сесії Мукачівської міської ради 7-го скликання від 30.06.2020 року № 1395 „Про встановлення туристичного збору на території Івановецької сільської ради та затвердження „Положення про туристичний збір”.
3. Секретарю Івановецької сільської ради оприлюднити дане рішення в місцевих засобах масової інформації та на офіційному порталі Івановецької сільської ради https://ivanovecka-gromada.gov.ua/main/.
4. Контроль за повнотою та своєчасністю перерахування збору до бюджету Івановецької сільської територіальної громади здійснюється Головним управлінням ДПС у Закарпатській області.
5. Додаток 1 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
6. Дане рішення набирає чинності з 01.01.2022 року.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів та бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Прокопець Руслан Іванович).
В.о.сільського голови Євген КАЛИНИЧ
Додаток 1
до рішення 14 сесії
Івановецької сільської ради 8-го скликання
від 14.07.2021 № 392
Елементи туристичного збору
1. Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.
Внутрішній туризм для цілей розділу XII „Податок на майно” Податкового кодексу України - переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.
В’їзний туризм для цілей розділу XII “Податок на майно” Податкового кодексу України - прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.
2. Платники збору
Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення Івановецької сільської ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України.
3. Ставка збору
Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням Івановецької сільської Івановецької сільської ради за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України, у розмірі 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та 5,0 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.
4. База справляння збору
Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України.
5. Податкові агенти та місця проживання (ночівлі)
Згідно рішення Івановецької сільської ради справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України:
а) готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;
б) житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
Згідно рішення Івановецької сільської ради справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами, визначеними підпунктом 268.5.2 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України:
а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з підпунктом 268.7.2 пункту 268.7 статті 268 Податкового кодексу України, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України ;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом "б" підпункту 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами, які уповноважуються Івановецької сільської радою, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Перелік податкових агентів та інформація про них розміщується та оприлюднюється на офіційному порталі Івановецької сільської ради.
6. Особливості справляння збору
Особливості справляння збору визначаються підпунктами 268.6.1 - 268.6.3 пункту 268.6 статті 268 Податкового кодексу України.
7. Порядок сплати збору
Збір сплачується відповідно до пункту 268.7 статті 268 Податкового кодексу України.
8. Податковий період
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
Секретар сільської ради Євген КАЛИНИЧ
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
регуляторного акта -
проєкту рішення Івановецької сільської ради
«Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади»
Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту».
Назва регуляторного акту: рішення 14 сесії Івановецької сільської ради 8-го скликання від 14.07.2021 року №392 «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади»
Регуляторний орган: Івановецька сільська рада
Розробники документа: відділ фінансів, економічного розвитку та інвестицій Івановецької сільської ради
Відповідальна особа: Паук Маріанна Іванівна
І. Визначення проблеми
Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.
Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.
Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України зі змінами, внесеними відповідно до Закону України № 466-ІХ від 16.01.2020 року, якщо Івановецька сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.
Одночасно відповідно до пункту 12.3.3 статті 12 Податкового кодексу України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії , таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.
Місцеві податки зараховуються в повному обсязі до бюджету Івановецької сільської територіальної громади та, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду бюджету Івановецької сільської територіальної громади, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб Івановецької сільської територіальної громади. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, виконання програм соціально-економічного розвитку Івановецької сільської територіальної громади.
Відповідно до ст. 10 Податкового кодексу України туристичний збір відноситься до місцевих податків, який місцеві ради встановлюють в межах граничних розмірів, передбачених ст. 268 Податкового кодексу України.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії відповідної ради.
Враховуючи положення Податкового кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виникає необхідність встановити на території Івановецької сільської територіальної громади розмір ставки туристичного збору. Тому з метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України на території Івановецької сільської територіальної громади пропонується прийняття рішення Івановецької сільської ради «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади».
Аналіз втрат до бюджету Івановецької сільської територіальної громади
№ з/п |
Назва показника |
У разі прийняття рішення про встановлення розмірів ставок туристичного збору |
У разі не прийняття рішення про встановлення розмірів ставок туристичного збору |
Відхилення в 2022 році, тис. грн. |
Відхилення в 2023 році, тис. грн |
Відхилення за 5 років (2022-2026), тис. грн |
||||||
Ставка, % |
Очікуваний обсяг надходжень у 2022 році, тис.грн. |
Очікуваний обсяг надходжень у 2023 році, тис.грн. |
Очікуваний обсяг надходжень за 5 років (2022-2026) тис.грн. |
Ставка, %
|
Очікуваний обсяг надходжень у 2022 році, тис.грн |
Очікуваний обсяг надходжень у 2023 році, тис.грн |
Очікуваний обсяг надходжень за 5 років, тис.грн |
|||||
1 |
Туристичний збір |
0,5% - для внутрішнього туризму 5,0% - для в’їзного туризму |
33,165
49,245 |
35,521
52,744 |
175,249
260,218 |
0
0 |
0
0 |
0
0 |
0
0 |
33,165
49,245 |
35,521
52,744 |
175,249
260,217 |
|
Разом (втрати до бюджету) |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х
|
Х |
Х |
Х |
82,410 |
88,265 |
435,469 |
За інформацією відділу фінансів, економічного розвитку та інвестицій Івановецької сільської ради станом на 01.01.2021 року на території Івановецької сільської територіальної громади 3 суб’єктів господарювання є платниками туристичного збору. За інформацією відділу фінансів, економічного розвитку та інвестицій Івановецької сільської ради в середньому впродовж року загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) по одному суб’єкту господарювання по внутрішньому туризму складає 330 діб, а по в’їзному туризму – 49 діб. Для розрахунку прогнозних показників суми витрат суб’єктів малого (мікро) підприємництва враховувалися основні прогнозні макропоказники економічного й соціального розвитку України (лист Міністерства фінансів України від 13.08.2020 року № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2021»): на 2022 рік прогнозований розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня 2022 року – 6700 грн. Відповідно 0,5% від 6700 грн. складе 33,5 грн., 5,0% від 6700 грн. складе 335,0 грн.
Прогноз надходжень на 2022 рік складе :
- внутрішній туризм – 330 діб*3*(6700грн.*0,5%) = 33165,0 грн.;
- в’їзний туризм – 49 діб*3*(6700 грн.*5,0%)= 49245,0 грн.
- разом туристичного збору – 33165,0 грн+49245,0 грн.= 82410,0 грн.
Відповідно до листа Міністерства фінансів України від 13.08.2020 року № 05110-14-6/25074 „Про особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2021” на 2023 рік прогнозований розмір мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня 2023 року – 7176 грн. Відповідно 0,5% від 7176 грн. складе 35,88 грн., 5,0% від 7176 грн. складе 358,8 грн.
Прогноз надходжень на 2023 рік складе :
- внутрішній туризм – 330 діб*3*(7176 грн.*0,5%) = 35521,2 грн.;
- в’їзний туризм – 49 діб*3*(7176 грн.*5,0%)= 52743,6 грн.
- разом туристичного збору -35521,2 грн.+52743,6 грн.= 88264,8 грн.
Відповідно прогноз надходжень за 5 років складе:
- 82410,0 грн. + 4*(88264,8 грн.) = 435469,2 грн.
В разі прийняття рішення „Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади” очікується, що протягом 2022 року до бюджету Івановецької сільської територіальної громади надійдуть кошти в сумі 82410,0 грн., протягом 2023 року – 88264,8 грн., відповідно за 5 років (з 2022 по 2026 р.) – 435469,2 грн.
Прогнозний обсяг надходжень збору є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними збору – виникнення податкового боргу, кількість діб, прожитих в закладах тимчасового розміщення особами внутрішнього та в’їзного туризму, тощо).
Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків та зборів є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування і ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади встановлюються Івановецької сільської радою в межах ставок, визначених Податковим кодексом України. Пропонується встановити з 01.01.2022 року ставку туристичного збору за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Податкового кодексу України у розмірі 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення. Прийняття даного рішення дасть можливість залучити фінансовий ресурс до бюджету громади (прогнозовано у 2022 році – 82,4 тис.грн., у 2023 році – 88,3 тис. грн., відповідно за 5 років (з 2022 по 2026 рр.) – 435,5 тис. грн.).
Впровадження даного регулювання є доцільним, оскільки регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети — приведення порядку справляння туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади у відповідність до чинного законодавства. Прийняття рішення з даного питання необхідне також для прозорого та ефективного встановлення ставок туристичного збору.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
- |
Держава (орган місцевого самоврядування) |
+ |
- |
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
- |
Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:
Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією Івановецької сільської ради.
Тому застосування регуляторної процедури не має альтернативи, оскільки проблема справляння туристичного збору не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.
ІІ. Цілі державного регулювання
Основною метою запропонованого проєкту рішення є встановити ставку туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади, забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, зокрема вимог Податкового кодексу України, спрямовану на поповнення дохідної частини бюджету громади для забезпечення реалізації програм соціально-економічного розвитку Івановецької сільської територіальної громади.
Цілями даного регуляторного акта є:
- встановлення обґрунтованих розмірів ставок туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади;
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу та чинного законодавства щодо місцевих податків і зборів;
- забезпечення стабільних надходжень до бюджету громади;
- забезпечення відкритості процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1: залишити дану ситуацію без змін та не приймати даний проєкт рішення |
Ця альтернатива не може бути прийнятою для органів місцевого самоврядування, оскільки буде не дотримана вимога пп.12.4.1. п.12.4. ст.12 Податкового кодексу України. |
Альтернатива 2: прийняти рішення Івановецької сільської ради «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади» |
Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади та відповідне наповнення бюджету громади. Також забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету Івановецької сільської територіальної громади надійде: в 2022 році – 82,41 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн. Обраний спосіб: - відповідає вимогам чинного законодавства; - забезпечує досягнення цілей державного регулювання; - забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики. |
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органу місцевого самоврядування)
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні. |
Втрати бюджету громади у сумі: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн., за рахунок сплати збору за мінімальними ставками. |
Альтернатива 2 |
Найбільшою мірою спрямо-вана на досягнення основ-них цілей регуляторного акта, оскільки: 1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самовря-дування повноважень. 2. Забезпечить відповідні надходження до бюджету громади від сплати тури-стичного збору: прогно-зовано в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн. 3. Створить сприятливі фі-нансові можливості місцевої влади для задоволення соці-альних та інших потреб територіальної громади. 4. Вдосконалить відносини між місцевою владою та суб’єктами господарювання. |
Відсутні. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Зменшення вартості прожива-ння за рахунок зменшення ставки туристичного збору. Проте зазначена альтернатива не є прийнятною, оскільки існуючий стан не сприяє досягненню основних цілей регуляторного акта. |
Втрати бюджету громади у сумі: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн. Відпо-відно це спричинить зме-ншення фінансових мож-ливостей для задово-лення соціальних та інших потреб тери-торіальної громади. |
Альтернатива 2 |
Створення фінансових можли-востей для задоволення соці-альних та інших потреб територіальної громади. Забез-печення умов для покра-щення рівня соціальної захищеності територіальної громади за ра-хунок прогнозованих надхо-джень до бюджету громади від сплати туристичного збору. Відкритість процедури, прозо-рість дій місцевого самоврядування. |
Сплата збору відбувати-меться за встановленими відповідним рішенням ставками.
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання*
Показник |
Великі |
Середні |
Малі* |
Мікро* |
Разом |
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
*За даними відділу фінансів, економічного розвитку та інвестицій Івановецької сільської ради
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Сплата збору за мінімальними ставками, передбаченими Подат-ковим кодексом України |
Відсутні |
Альтернатива 2 |
Найбільшою мірою спрямований на досягнення основних цілей регуляторного акта. Сплата збору за обґрунтованими ставками. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування. Вдосконалить відносини між місцевою владою та суб’єктами господарювання, пов’язані зі справлянням податків, зборів оскільки враховані пропозиції суб’єктів підприємницької діяльності. |
Внаслідок впровадження ре-гуляторного акту суб’єкти господарювання нестимуть витрати часу на отримання інформації по регулюванню (7,25 год. щороку) – 293,34 грн. – для одного суб’єкта у 2022 році; 314,36 грн. - для одного суб’єкта у 2023 році; 1550,78 грн. - для одного суб’єкта за 5 років (2022-2026 рр.) Сплата туристичного збору за встановленими ставками, зокрема 0,5 відсотка - для внутрішнього туризму та 5 відсотків - для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення (Прогнозований обсяг надходжень від сплати туристичного збору до бюджету громади у 2022 році – 82,410 тис.грн., у 2023 році – 88,265 тис.грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн.) Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку до цього АРВ |
Під час проведення аналізу регуляторного впливу у телефонному режимі проведено консультації з суб’єктами господарювання щодо витрат, які можуть бути спричинені дією цього регуляторного акта. Так було з’ясовано, що суб’єкти господарювання в середньому нестимуть певні витрати, пов’язані з дією регуляторного акта.
У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акта, витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту не розраховувалися.
Оцінка впливу регуляторного акту на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного акту
Категорія впливу |
Відповідь |
1 |
2 |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг; |
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності з органами влади; |
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку); |
Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього; |
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій. |
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні
|
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги; |
Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг; |
Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі; |
Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку). |
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання; |
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств; |
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція: |
Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар; |
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника; |
Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів. |
Ні |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
У ході визначення альтернативних способів досягнення встановлених цілей розглянуто наступні:
1. Прийняття запропонованого регуляторного акта.
2. Залишити ситуацію без змін.
На підставі проведеного аналізу вищевказаних альтернативних способів за допомогою нижченаведених таблиць здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Не сприятиме досягненню основних цілей державного регулювання. Така альтерна-тива є не прийнятною, оскільки туристичний збір буде сплачуватися платни-ками відповідно до Подат-кового кодексу України за мінімальними ставками. Зменшаться надходження до бюджету громади. Очіку-ванні втрати до бюджету складатимуть: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн. |
Альтернатива 2 |
4 |
Альтернатива найбільшою мірою сприятиме досягне-нню основних цілей регуляторного акта . Прийняття даного рішення Івановецької сільської ради забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати туристичного збору на території громади та відповідне наповнення її бюджету. До бюджету територіальної громади надійде орієнтовно: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн тис. грн. Таким чином, прийняттям вказаного ріше-ння буде досягнуто балансу інтересів громади і плат-ників податків. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтерна-тиви у рейтингу |
Альтернатива 2 |
Держава: Відповідні надходже-ння до бюджету грома-ди від сплати збору у сумі: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн
Громадяни: Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій гро-мадян відповідно до норм Податкового ко-дексу України..
Суб’єкти господарю-вання: Сплата збору за обґру-нтованими ставками. Вдосконалення відно-сини між міською ра-дою, органом фіскаль-ної служби та суб’єк-тами господарювання, пов’язаних зі справля-нням податків та зборів. |
Сплата податків за запро-понованими ставками: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн. Витрати часу. Детальна інформація щодо очіку-ваних витрат суб’єктів господарювання наве-дено у додатку до цього АРВ. |
Найбільшою мі-рою сприятиме досягненню ос-новних цілей ре-гуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Сплата збору за мінімальними став-ками, передбаче-ними Податковим кодексом України. |
Очікуванні втрати до бюджету громади склад-атимуть: в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн тис. грн.
|
Зменшення на-дходжень до бю-джету громади, підвищення соці-альної напруги через погіршення якості життя чле-нів громади |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропо-нованого регуляторного акта |
Альтернатива 2 |
Обрана альтернатива найбільшою мірою сприятиме досягненню основ-них цілей регуляторного акта. Прийняття рішення забезпечить наповнення бюджету громади. Податкове навантаження для плат-ників місцевих податків та зборів не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів органу місцевого само-врядування та платників податків. |
Зміни до чинного законо-давства: Податкового кодексу України; Бюджетного кодексу України; інших законів (зміна мінімальної заробітної плати, тощо). Виникнення податко-вого боргу через несплату туристичного збору.
|
Альтернатива 1 |
Залишення ситуації без змін, відповідно цілі прийняття регу-ляторного акта не можуть бути досягнуті. У разі неприйняття регуля-торного акта, податок справля-тиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм. Вказана альте-рнатива є неприйнятною. |
Зміни до чинного законо-давства: Податкового кодексу України; Бюджетного кодексу України; інших законів (зміна мінімальної заробітної плати, тощо). |
Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно-обґрунтованих ставок туристичного збору, що є посильними для платників податків, та забезпечать фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Івановецької сільської ради.
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Запропоновані наступні механізми регуляторного акту, за допомогою яких можна розв’язати проблему.
В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Івановецької сільської територіальної громади, аналітичних показників, інформації відділу економіки Івановецької сільської ради станом на 01.01.2021 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної програми пропонується прийняття відповідного рішення Івановецької сільської ради. Оскільки державне регулювання туристичного збору вводиться на підставі Податкового кодексу України шляхом встановлення Івановецької сільської радою ставок туристичного збору, відповідно даним проєктом рішення визначені ставки туристичного збору, що будуть діяти з 01.01.2022 року на території Івановецької сільської територіальної громади та забезпечать стабільні надходження до бюджету громади.
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов'язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:
Розробка проєкту рішення Івановецької сільської ради «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади» та АРВ до нього.
Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.
Оприлюднення проєкту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.
Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Отримання пропозицій по удосконаленню проєкту рішення від Державної регуляторної служби України.
Прийняття рішення на засіданні сесії Івановецької сільської ради. Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
За результатами проведених розрахунків очікуваних витрат та вигод СПД, прогнозується, що прийняття зазначеного проєкту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування, а його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеної в розділі І цього АРВ.
Запропонований нормативно-правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
Реалізація цього регуляторного акта забезпечить дотримання єдиного прозорого механізму щодо встановлення ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями встановлювати ставки туристичного збору, не змінюючи порядок його обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб’єктів малого підприємництва здійснено згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва додається).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року на необмежений термін з можливістю внесення змін до нього та визнання таким, що втратило чинність , у разі змін у чинному законодавстві України та/або за результатами відстеження.
Обґрунтування запропонованого терміну дії акта.
Відповідно до Податкового кодексу України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Виходячи з цілей державного регулювання, які визначені у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:
Статистичні показники:
розмір надходжень до бюджету громади, пов’язаних з дією цього регуляторного акта – прогнозовано в 2022 році – 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн тис. грн.
- кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта - 3 од.;
розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та пов’язані з виконанням вимог регулювання – прогнозовано в 2022 році - 82,410 тис. грн., в 2023 році – 88,265 тис. грн., за 5 років (2022-2026 рр.) – 435,469 тис. грн грн.; 7,25 год. на одного суб’єкта господарювання щороку;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – високий.
Прогнозні показники результативності.
п/н |
Назва показника
|
У перший рік (стартовий рік упровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
За п’ять років |
1 |
Разом надходжень до бюджету громади (очікуваний обсяг надходжень), тис.грн., в тому числі: |
82,410 |
88,264 |
435,466 |
1.1. |
- внутрішній туризм |
33,165 |
35,521 |
175,249 |
1.2. |
- в’їзний туризм |
49,245 |
52,743 |
260,217 |
2 |
Кількість суб`єктів господа-рювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од. |
3
|
3
|
3
|
3 |
Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб’єкта, год. |
7,25 год. |
7,25 год. |
36,25 год. |
4 |
Розмір коштів, що витрача-тимуться суб’єктами госпо-дарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з вико-наннями вимог акта, тис.грн. |
83290,02 грн.
|
89207,08 грн.
|
440118,34 грн.
|
5 |
Рівень поінформованості су-б`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних по-ложень акта, Оприлюднені повідомлення, проєкт рішення, АРВ: - на офіційному порталі Івановецької сільської ради. |
високий
|
високий
|
високий
|
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності дії регуляторного акта буде проведено розробником відповідного акта у строки, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно методики відстеження результативності регуляторного акта.
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:
- статистичні;
- аналітичні показники ГУ ДПС у Закарпатській області;
- інформація відділу фінансів, економічного розвитку та інвестицій Івановецької сільської ради.
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього регуляторного акту.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік після набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки ступеня досягнення визначених ним цілей.
Періодичні відстеження будуть проводитися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів щодо повторного відстеження результативності дії регуляторного акту.
Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься відділом економіки Івановецької сільської ради статистичним методом, в рамках якого буде проведено аналіз офіційної статистичної інформації.
Начальник відділу фінансів, економічного розвитку
та інвестицій Маріанна ПАУК
Додаток 1
до аналізу регуляторного впливу регуляторного акта – проєкту рішення Івановецької сільської ради «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади»
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з «15» квітня 2021р. по «15» травня 2021 р.
№ з/п |
Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (Інтернет - форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) |
Кількість учасників консультацій, осіб |
Основні результати консультацій (опис)
|
1. |
Робочі наради та зустрічі
|
2
|
Обговорено запропоновані ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних) на запровадження регулювання. Обговорено пропозиції щодо вдосконалення розробленого проєкту регуляторгого акту. |
2. |
Вид консультації: в телефонному та усному режимі он-лайн консультації |
7 |
Обговорено запропоновані ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних) на запровадження регулювання. |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого та мікропідприємництва, на яких поширюється регулювання - 3 одиниці, з них малого – 1 та мікропідприємництва - 2;
питома вага суб’єктів малого та мікропідприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив - 100 %(відсотків), з яких малого – 2,7 % та мікропідприємництва –9,5 % (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” аналізу впливу регуляторного акта).
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за |
|
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
|||||
1. |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
2. |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
3. |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
4. |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
5. |
Інші процедури: (сплата податків, визначених рішенням сільської ради на 2022 рік), гривень внутрішній туризм: 330діб*(6700грн.*0,5%)=11055 грн. в’їзний туризм: 49 діб*(6700 грн. * 5,0%) = 16415 грн. Разом туристичного збору: 11055 грн. + 16415 грн. = 27470 грн. |
27470,0 грн. |
29421,6 грн. |
56891,6 грн. |
|
6. |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
27470,0 грн. |
29421,6 грн. |
56891,6 грн. |
|
7. |
Кількість суб’єктів господа-рювання, що повинні вико-нати вимоги регулювання, одиниць |
3
|
|||
8. |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів мікро підприємництва, що повинні виконати вимоги регулю-вання (рядок 6 Х рядок 7) |
82410,0 грн.
|
88264,8 грн. |
435469,2 грн.
|
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
|||||
Розрахункова чисельність суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 3 суб’єкта (дані наведені в таблиці до аналізу регуляторного впливу проєкту рішення Івановецької сільської ради ради «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади» ). Розрахунок вартості 1 людино-години: |
|||||
9. |
Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва за перший рік -1,25 год. х 40,46* грн. = 50,58 грн. за наступний рік (періодичні) – 1,25 год. х 43,36* грн. = 54,20 грн. за 5 років – 54,20 грн. х 4 +50,58 грн. = 267,38 грн. (*прогноз розміру мінімальної заробітної плати на 2022 рік – 6 700,00 грн.; на 2023 рік – 7 176 грн. (лист Міністерства фінансів України від 03.08.2020 № 05110-14-6/25074), кількість робочих годин у 2022 році – 1 987 годин (сайт buhoblik.org.ua), у погодинному розмірі на 2022 рік - 40,46 гривні (6 700,00 грн./165,6 год./міс.); кількість робочих годин у 2023 році – 1 986 годин, у погодинному розмірі на 2023 рік -7 176 грн/ 165,5 – 43,36 грн. |
50,58
|
54,20 |
267,38
|
|
10. |
Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підпри-ємництва процедур на впро-вадження вимог регулювання (за перший рік -0,5 год. х 12 х 40,46* грн. = 242,76 грн. за наступний рік (періодичні) – 0,5 год. х 12х 43,36* грн. = 260,16 грн. за 5 років – 260,16 грн. х 4 + 242,76 грн. = 1283,4 грн.) |
242,76 |
260,16 |
1283,4 |
|
11. |
Процедури офіційного звітування |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
12. |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
|
0,0 |
0,0
|
0,0 |
|
13. |
Інші процедури (уточнити) |
0,0 |
- |
- |
|
14. |
Разом, гривень. Формула: (сума рядків 8+9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
293,34 |
314,36 |
1550,78 |
|
15. |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць |
3 |
|||
16. |
Сумарно, гривень |
880,02 |
943,08 |
4652,34 |
|
Кількість суб’єктів господарювання (малого) мікро підприємництва, на яких буде поширено регулювання наведено в таблиці Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання до аналізу регуляторного впливу проєкту Івановецької сільської ради «Про встановлення розміру ставки туристичного збору на території Івановецької сільської територіальної громади»
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для суб’єктів малого та мікропідприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого та мікро підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Показник |
Перший рік регулювання (стартовий) |
За п’ять років |
1. |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
82410 грн.
(дані рядка 8 пункту 3 цього додатка) |
435469 грн.
(дані рядка 8 пункту 3 цього додатка) |
2. |
Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування |
880,02 грн.
(дані рядка 16 пункту 3 цього додатка) |
4652,34грн.
(дані рядка 16 пункту 3 цього додатка) |
3. |
Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання |
83290,02 грн.
(сума рядків 1 та 2 цієї таблиці) |
440118,34 грн.
(сума рядків 1 та 2 цієї таблиці) |
4. |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва |
0 грн.
(«Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва» цього додатка) |
0 грн.
(«Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва» цього додатка) |
5. |
Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання |
83290,02 грн.
(сума рядків 3 та 4 цієї таблиці) |
440118,34 грн.
(сума рядків 3 та 4 цієї таблиці) |
5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі аналізу статистичних даних, що наданні відділом економіки Івановецької сільської ради та під час консультацій, проведених із суб’єктами підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого (мікро) підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібне.
Начальник відділу фінансів,
економічного розвитку та інвестицій Маріанна ПАУК