Івановецька громада
Закарпатська область, Мукачівський район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Соціальні гарантії та пільги для ветеранів

Дата: 08.02.2024 09:51
Кількість переглядів: 57

Соціальні гарантії та пільги для ветеранів

Соціальні гарантії та пільги згідно Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» №3551-ХІІ від 22.10.1993»

Вид гарантії чи пільги

Учасник бойових дій

(ст.5,6 Закону)

Особа з інвалідністю внаслідок війни

(ст.7)

Учасник війни (ст.8,9)

безплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів*

+

+

+

безоплатне зубопротезування*

першочергово

позачергово

першочергово

безоплатне забезпечення санаторно-курортним лікуванням

Зупинено на 2023 рік

Зупинено на 2023 рік

Зупинено на 2023 рік

Квартплата*

Знижка 75%

Знижка 100%

Знижка 50%

Плата за комунальні послуги*

Знижка 75%

Знижка 100%

Знижка 50%

Опалення будинків*

Знижка 75%

Знижка 100%

Знижка 50%

Безкоштовний проїзд*

+

+

користування при виході на пенсію поліклініками та госпіталями

+

+

+

щорічне медичне обстеження і диспансеризація

+

+

+

обслуговування в лікувально-профілактичних закладах, аптеках та госпіталізація

першочергово

позачергово

першочергово

виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності

100% середньої з/п незалежно від стажу роботи

100% середньої з/п незалежно від стажу роботи

100% середньої з/п незалежно від стажу роботи

використання чергової щорічної відпустки у зручний час

+

+

+

Додаткова відпустка строком 14 календарних днів на рік

із збереженням заробітної плати

із збереженням заробітної плати

Без збереження заробітної плати

переважне право на залишення на роботі при скороченні чисельності чи штату працівників

+

+

забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов*

першочергово

позачергово

першочергово

відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва*

першочергово

позачергово

першочергово

ремонт жилих будинків і квартир цих осіб, які потребують поліпшення житлових умов та забезпечення їх паливом*

першочергово

позачергово

першочергово

одержання позики на будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт жилих будинків і подвірних будівель, дачних будинків і благоустрій садових ділянок*

+

+

+

Вступ до ЖБК, кооперативів по будівництву

першочергово

першочергово

першочергово

Пільги зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету*

+

+

+

позачергове користування всіма послугами зв’язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів

+

+

+

першочергове обслуговування підприємствами, установами та організаціями служби побуту, громадського харчування, житлово-комунального господарства, міжміського транспорту, службами, що надають соціальні послуги з догляду

+

+

+

переважне право на вступ до закладів вищої, фахової передвищої освіти, право на позаконкурсний вступ до закладів професійної (професійно-технічної) освіти*

+

+

Виплата до 5 травня

+

+

позачергове працевлаштування за спеціальністю

+

позачергове безоплатне забезпечення автомобілем*

+

звільнення від орендної плати за гаражі під спецзасоби для пересування

+

позачергове забезпечення продовольчими товарами в спеціалізованих салонах-магазинах

+

Безплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів

Регулюється Постановою Кабінету Міністрів України «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» від 17 серпня 1998 р. № 1303.

Відпуск ліків проводиться аптеками за рецептами, виписаними лікарями лікувально-профілактичних закладів за місцем проживання пільгових категорій осіб за наявності посвідчення, що дає право на пільгу. Особи, які обслуговуються у відомчих лікувально-профілактичних закладах, отримують їх у аптеках, закріплених за цими закладами.

Перелік захворювань у разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби відпускаються безоплатно

1. Онкологічні захворювання; 2. Гематологічні захворювання; 3. Діабет (цукровий і нецукровий); 4. Ревматизм; 5. Ревматоїдний артрит; 5. Пухирчатка; 6. Системний гострий вовчак; 7. Системні, хронічні, тяжкі захворювання шкіри; 8. Сифіліс; 9. Лепра; 10. Туберкульоз; 11. Аддісонова хвороба; 12. Гепатоцеребральна дистрофія; 13. Фенілкетонурія; 14. Шизофренія та епілепсія; 15. Психічні захворювання (особам з інвалідністю I та II груп, а також хворим, які працюють в лікувально-виробничих майстернях психоневрологічних і психіатричних закладів); 16. Стан після операції протезування клапанів серця; 17. Гостра переміжна порфірія; 18. Муковісцидоз; 19. Тяжкі форми бруцельозу; 20. Дизентерія; 21. Гіпофізарний нанізм; 22. Стан після пересадки органів і тканин; 23. Бронхіальна астма; 24. Хвороба Бехтерєва; 25. Міостенія; 26. Міопатія; 27. Мозочкова атаксія Марі; 28. Хвороба Паркінсона; 29. Інфаркт міокарду (перші шість місяців); 30. Дитячий церебральний параліч; 31. СНІД, ВІЧ-інфекція; 32. Післяопераційний гіпотиреоз, у тому числі з приводу раку щитовидної залози; 33. Гіпопаратиреоз; 34. Вроджена дисфункція кори наднирників.

Перелік ліків, які можуть надаватись безкоштовно передбачений Постановою КМУ №333 від 25 березня 2009 року «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення».

Безоплатне зубопротезування

Безоплатне зубопротезування (за винятком протезування з дорогоцінних металів) здійснюється за рахунок коштів органів місцевого самоврядування в державних закладах охорони здоров’я на підставі відповідного посвідчення, що підтверджує статус особи.

Квартплата Плата за комунальні послуги та Опалення будинків

Знижка на плату за користування житлом (квартирна плата) надається в розрахунку 21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю.

Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю.

Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75% чи 100% знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім’ю).

Для отримання відповідної пільги особі необхідно бути включеним до Єдиного державного автоматизованого реєстру, які мають право на пільги та подати до відповідних органів соціального захисту населення органів місцевого самоврядування пакет документів. Перелік документів може відрізнятися в залежності від місця проживання особи, однак обов’язково включатиме в себе:

  • Копію паспорта;
  • Копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • Копію документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім’ї на пільги (з пред’явленням оригіналів);
  • Довідку про склад сім’ї.

Порядок надання пільг:

  1. Подання пакету документів до відповідного управління чи департаменту соціального захисту населення.
  2. В разі оформлення пільги за фактичним місцем проживання подання довідки про ненадання пільги за місцем реєстрації.
  3. Подання другого пакету документів до регіонального представника постачальника послуг (Обленерго, облгаз, комунальні підприємстванадавачі послуг).
  4. Проставлення надавачем комунальних послуг відповідної відмітки в договорі про надання послуг.
  5. Оплата комунальних послуг за пільговими тарифами здійснюється з моменту подачі споживачем заяви.

Особам, які проживають у будинках без центрального опалення та мають відповідні статуси, надаються знижки на придбання твердого палива чи скрапленого газу в розрахунку 1 тонна твердого палива чи 1 балон на рік. (Нормативно-правова база – Постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення мінімальних норм забезпечення населення твердим та рідким пічним побутовим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості для надання пільг і житлових субсидій» від 23 квітня 2012 р. № 356.

Безкоштовний проїзд

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті», прийнятий 17 січня 2017 року №1812-VІІІ передбачає введення електронного квитка для оплати проїзду в міському пасажирському транспорті. Вищеперелічені пільгові категорії осіб отримують електронний квиток безкоштовно. Порядок такого отримання визначається органами місцевого самоврядування окремо.

Проїзд міжміським та/або приміський, залізничним та водним транспортом здійснюється на підставі квитка, що отримується в касах при пред’явленні відповідного посвідчення.

Проїзд у маршрутних таксі. Перевізники маршрутних таксі надають право безкоштовного проїзду в разі наявності договору з органами місцевого самоврядування на компенсацію витрат перевізника. В більшості випадків такі договори є укладеними. При цьому, обмежень щодо кількості пільгових місць в транспорті чи протягом одного маршруту законодавством не передбачено.

В разі відмови у пільговому проїзді:

  1. Занотуйте назву та контактні дані перевізника, ПІБ водія, номер транспортного засобу, дату, час та маршрут, на якому була отримана відмова.
  2. Якщо бажаєте продовжити проїзд, оплатіть його вартість;
  3. Зателефонуйте перевізнику і спокійно поясніть ситуацію, яка виникла з водієм. Корисна порада: в розмові зазначте, що плануєте звертатись до прокуратури та Укртрансбезпеки;
  4. Якщо в телефонному порядку ситуація не вирішиться, напишіть заяву у трьох примірниках: Національна поліція України, Укртрансбезпека, орган місцевого самоврядування, де здійснюється маршрут. До заяви обов’язково додайте копію посвідчення УБД і копію проїзного квитка, якщо довелось його купити.

Забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов

Відповідно до постанови Ради Міністрів Української РСР від 11.12.84 р. № 470 “Про затвердження правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР”, потребуючими поліпшення житлових умов визнаються громадяни, які:

  1. забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок;
  2. які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;
  3. які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї;
  4. які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;
  5. які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
  6. які проживають у гуртожитках;
  7. які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати);
  8. внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10 – 14 частини другої статті 7, та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим – восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим-двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

Примітка. Житло може бути надане, якщо виділено фінансування з бюджету на окремі програми для окремих категорій населення.

Для постановки на квартирний облік потрібно зібрати наступні документи:

  • заява про взяття на квартирний облік (підписується членами сім’ї, які разом проживають);
  • довідка з місця проживання про склад сім’ї та прописку;
  • копія посвідчення УБД/ особи з інвалідністю внаслідок війни / учасника війни;
  • копії паспорту та довідки про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків;
  • у разі наявності членів сім’ї – довідки про те, чи перебувають вони на квартирному обліку за місцем роботи.

Залежно від конкретної підстави постановки на облік:

  • для учасника бойових дій – довідку про участь в бойових діях; для особи з інвалідністю після війни або учасника війни – копії посвідчень; довідку соц.захисту про перебування на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги; для внутрішньо переміщених осіб – копії довідок про перебування на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб;
  • акт обстеження житлових умов;
  • оригінал висновку лікарсько-консультативної комісії про наявність тяжкої форми хронічного захворювання;
  • довідка / виписка з рішення виконавчого комітету місцевої ради про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним та технічним нормам;
  • копія договору піднайму/найму жилого приміщення;
  • копія технічного паспорту квартири або копії сторінок технічного паспорту будинку, свідоцтво про право власності.

Органи, куди потрібно звернутися

1. Перш за все, необхідно отримати форму заяви про взяття на квартирний облік, звернувшись:

1.1. За місцем проживання до виконавчого комітету районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради;

1.2. За місцем роботи до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво.

2. Зібрати необхідні документи та подати до відділу, що здійснює зарахування на квартирний облік (наприклад, до одного з Центрів надання адміністративних послуг (надалі – ЦНАП).

3. Рішення щодо взяття на квартирний облік повинно бути винесене у місячний строк (30 календарних днів) з дня подання всіх документів (рішення може бути як позитивним, так і у формі відмови з з посиланням на чинне законодавство, з мотивацією відмови та роз’ясненням відповідно до встановленого порядку. У разі задоволення Вашої заяви, Ви отримаєте письмову відповідь з повідомленням дати взяття на облік, виду і номера черги).

ПриміткаУчасники бойових дій, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи при виконанні обов’язків військової служби, забезпечуються жилою площею, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій, — протягом двох років з дня взяття на квартирний облік.

Крім того, особи можуть отримати грошову компенсацію за належні для отримання житлові приміщення. (Нормативно-правова база – Постанова КМУ від 19 жовтня 2016 р. №719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей», Постанова КМУ від 18 квітня 2018 р. №280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України»).

Право на отримання грошової компенсації мають особи з інвалідністю внаслідок війни I та II групи, внутрішньо переміщені особи, які є учасниками бойових дій, або особами з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи, члени сім’ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла.

Примітка! Для оформлення грошової компенсації необхідно перебувати на квартирному обліку. Внутрішньо-переміщеним особам додатково потрібно перебувати протягом одного року на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за місцем фактичного проживання в межах м. Києва або в межах однієї області.

Порядок отримання грошової компенсації:

  1. Подати заяву про призначення грошової компенсації до органу соціального захисту населення або ЦНАПу за місцем перебування на квартирному обліку.
  2. Орган соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дня прийняття заяви про призначення грошової компенсації з усіма необхідними документами вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації.
  3. Після отримання заяви про зміни у майновому стані та/або у складі сім’ї, втрату статусу, зняття з квартирного обліку тощо, орган соціального захисту населення протягом 5 робочих днів вносить до комісії подання про перегляд рішення про призначення грошової компенсації.
  4. Комісія має 5 робочих днів для прийняття рішення щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації.
  5. На підставі рішення про призначення грошової компенсації відкрити спеціальний рахунок в «Ощадбанку».
  6. Протягом 10 днів подати копію договору про відкриття спеціального рахунку в «Ощадбанку» до органу соцзахисту.
  7. Орган соцзахисту перераховує на спецрахунок грошову компенсацію, про що повідомляє заявнику протягом трьох робочих днів з дня переказу коштів.

Додатково!

Державна програма «Доступне житло» – https://kyiv.molod-kredit.gov.ua/zhytlovi-prohramy/dostupne-zhytlo

Державна програма «Власний дім» – Постанова КМУ «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі» від 5 жовтня 1998р. №1597.

 

 

Відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва

Увага! Під час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації з землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації заборонені. Також, звертаємо увагу, що у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану, закрито доступ до Публічної кадастрової карти.

Норми безкоштовної передачі землі:

  • для індивідуального житлового будівництва – не більше 0,25 гектара, в селищах – не більше 0,15 гектара, в містах – не більше 0,10 гектара;
  • для індивідуального дачного будівництва – не більше 0,10 гектара;
  • для ведення садівництва – не більше 0,12 гектара;
  • для ведення особистого селянського господарства – не більше 2,0 гектара.

Порядок приватизації земельної ділянки

  1. Отримання дозволу на розроблення проєкту землеустрою (видає міська, селищна, сільська рада, районна, обласна державна адміністрація в залежності від місцерозташування земельної ділянки).
  2. Розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (перелік осіб, що виконують такі види робіт міститься на сайті Держгеокадастру в рубриці «Напрям діяльності», розділ «Сертифікація»
  3. Погодження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (відповідно до статті 186-1 Земельного кодексу України в залежності від місцерозташування земельної ділянки).
  4. Реєстрація земельної ділянки (здійснює державний кадастровий реєстратор).
  5. Затвердження проєкту землеустрою (здійснює видає міська, селищна, сільська рада, або районна, обласна державна адміністрація)
  6. Реєстрація права власності на землю (здійснює державний реєстратор (ЦНАП) або нотаріус).

 

 

Ремонт жилих будинків і квартир цих осіб, які потребують поліпшення житлових умов та забезпечення їх паливом

Питання регулюється Постановою Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий ремонт житлових будинків і квартир осіб, які мають на це право» від 20 травня 2009 року №565.

Вартість безоплатного капітального ремонту визначається як добуток вартості капітального ремонту 1 кв. метра будинку, квартири. При цьому, площа не може перевищувати 21 м2 загальної площі будинку, квартири. Періодичність проведення ремонту визначається органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, але не частіше одного разу на 10 років.
 

Порядок проведення ремонту:

  1. Подання письмової заяви особою до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцем свого постійного проживання.
  2. Утворення органом виконавчої влади чи місцевого самоврядування комісії у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт та інших уповноважених осіб.
  3. Обстеження комісією будинку, квартири, складання переліку, визначення видів і обсягів робіт, які необхідно виконати.
  4. Прийняття у місячний строк рішення про проведення безоплатного капітального ремонту після подання заяви особою на підставі результатів обстеження комісією.
  5. За результатами обстеження будинку, квартири складаються дефектний акт, кошторисний розрахунок і визначається загальна вартість капітального ремонту.
  6. Безоплатний капітальний ремонт проводиться у встановленому порядку підприємствами, які відповідно до законодавства мають право на виконання таких робіт, на замовлення органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.

 

 

Одержання позики на будівництво, реконструкцію або капітальний ремонт жилих будинків і подвірних будівель, дачних будинків і благоустрій садових ділянок

Питання регулюється Постановою Кабінету Міністрів України №449 від 8 травня 2019 року «Про затвердження порядку надання позики ветеранам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Право на отримання позики мають учасники бойових дій (стаття 6 Закону), особи з інвалідністю внаслідок війни (стаття 7 Закону), учасники війни (стаття 9 Закону), члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни (стаття 10 Закону), члени сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України (стаття 10-1 Закону), та особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (стаття 11 Закону).

Позика надається банками на умовах, визначених договором.

Позика надається у національній валюті та погашається протягом 10 років починаючи з п’ятого року після закінчення будівництва або згідно з договором.

 

Пільги зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету

1. Звільняється від оподаткування: щорічна грошова допомога, що виплачується учасникам бойових дій та інвалідам війни до 5 травня; сума грошової компенсації, що виплачується військовослужбовцям за належне їм для отримання жиле приміщення.

2. ПКУ встановлено, що не оподатковується ПДФО доходи учасника бойових дій під час воєнного стану, отримані в якості благодійної допомоги. Від ПДФО звільняється лише та благодійна допомога, яка надана у вигляді:

  • коштів для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення (у будь-якій сумі (вартості), що надається);
  • у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, – на відновлення втраченого майна та на інші потреби за переліком, який визначається Кабінетом Міністрів України, що виникли у платників податку.

3. ПКУ передбачено звільнення від оподаткування військовим збором доходів у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в бойових діях.

4. Ветерани війни звільняються від сплати збору за місця для паркування транспортних засобів, туристичного збору, земельного податку.

5. Від сплати судового збору звільняються:

  • військовослужбовці, військовозобов’язані та резервісти, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, – у справах, пов’язаних з виконанням військового обов’язку, а також під час виконання службових обов’язків;
  • учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України – у справах, пов’язаних з порушенням їхніх прав

Підприємницька діяльність військовослужбовців

Державна реєстрація підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця (далі – ФОП) на час призову не припиняється (ч. 3 ст. 39 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу»).

У разі не провадження ними підприємницької діяльності у період проведення мобілізації нарахування податків і зборів таким фізичним особам – підприємцям не здійснюється (ч. 3 ст. 39 ЗУ «Про військовий обов’язок і військову службу»).

На час призову ФОП-а звільнено від сплати ЄСВ за себе (п. 9-2. Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон про ЄСВ).

Під час особливого періоду, визначеного Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», платники єдиного внеску призвані на військову службу під час мобілізації передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов’язків, визначених пунктом 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», якщо вони не є роботодавцями.

Підставою для такого звільнення є заява ФОП та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Документи подаються до податкового органу ФОП протягом 10 днів після його демобілізації.

Під час особливого періоду мобілізації для платників єдиного внеску (ФОП), призваних на військову службу, на весь строк їхньої військової служби зупиняється застосування норм статті 25 цього Закону (тобто заходи впливу та стягнення).

Підстава для такого зупинення – копія військового квитка або копія документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов, який подається до податкових органів державним органом протягом десяти днів після мобілізації.

На час призову ФОП-а звільнено від нарахування і сплати ПДФО та ЄП, а також від подання звітності, незалежно від того, чи мають найманих працівників.

Щодо ПДВ:

Законом № 1275 ФОП – платника ПДВ не звільнено від обов’язку нарахування, сплати ПДВ та подання звітності з ПДВ.

ФОП – платник ПДВ, мобілізований до Збройних сил України, за звітні періоди, в яких відсутні операції з постачання або придбання товарів/ послуг та відсутні інші показники, які підлягають декларуванню, не зобов’язаний подавати податкову звітність з ПДВ.

Переважне право на вступ до закладів вищої, фахової передвищої освіти, право на позаконкурсний вступ до закладів професійної (професійно-технічної) освіти

Порядок здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти регламентується Постановою Кабінету Міністрів України «Про надання державної цільової підтримки деяким категоріям громадян для здобуття професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти» від 23 листопада 2016 р. № 975.

Державна цільова підтримка для здобуття професійно-технічної та вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах надається:

1. в будь-якому віці:

  • учасникам бойових дій; особам з інвалідністю внаслідок війни; постраждалим учасникам Революції Гідності.

2. до закінчення такими особами закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років:

  • дітям учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, постраждалих учасників Революції Гідності; дітям, один із батьків яких загинув/помер внаслідок участі в АТО /ООС, Революції Гідності; дітям, зареєстровані як внутрішньо переміщені особи; дітям, які проживають у населених пунктах на лінії зіткнення.

Державна цільова підтримка передбачає:

  • повну або часткову оплату навчання у разі зарахування на місце державного (регіонального) замовлення відповідно до умов та правил прийому;
  • пільгові довгострокові кредити для здобуття освіти;
  • соціальні стипендії;
  • безоплатне забезпечення підручниками;
  • безоплатний доступ до мережі Інтернет, систем баз даних у державних та комунальних навчальних закладах;
  • безоплатне проживання в гуртожитку.

Порядок вступу в ВНЗ передбачається кожного року відповідними Наказами Міністерства освіти і науки України. На сьогоднішній день чинним є Порядок прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році, затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України 27 квітня 2022 року № 392.

Увага! Правила вступу в ВНЗ у 2023 році можуть змінитися.

Позачергове безоплатне забезпечення автомобілем

Питання регулюється Порядком забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 2006 р. № 999.

Особи з інвалідністю внаслідок війни мають право на позачергове безоплатне забезпечення легковими автомобілями за таких умов:

  • наявність медичних показань для забезпечення автомобілем. При цьому незалежно від медичних показань мають право на забезпечення автомобілями особи з інвалідністю внаслідок війни I групи по зору або без обох рук та особи з інвалідністю з куксами обох ніг і рук;
  • відсутність автомобіля (вантажного/легкового), автобусу, причепу, напівпричепу, якому менше 10 років;
  • протягом семи років перед взяттям на облік і за час перебування на обліку не отримували автомобіль як благодійну допомогу або протягом цього часу не реєстрували придбаний автомобіль, строк експлуатації якого менше ніж п’ять років.

Автомобіль надається на 10 років, з плином яких особа має право замінити автомобіль на новий.

Перелік документів для отримання автомобіля, що подаються до управління (департаменту) соціального захисту:

  • копія довідки МСЕК;
  • паспорт (оригінал);
  • довідка про присвоєння ідентифікаційного номера особі з інвалідністю та члену сім’ї, якому передається право користування автомобілем, законному представнику недієздатного інваліда;
  • документ про реєстрацію місця проживання члена сім’ї, іншої особи, яким передається право користування автомобілем;
  • посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни;
  • для недієздатних осіб з інвалідністю – копія рішення суду про визнання інваліда недієздатним та копія рішення (розпорядження) про встановлення над ним опіки.
  • копія посвідчення водія інваліда/особи, якій передається право керувати
  • автомобілем

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь