Звіт про роботу з питань соціального захисту Івановецької сільської ради за 2022 рік
Сектор з питань соціального захисту населення Івановецької сільської ради розпочав свою діяльність з червня 2022 року. Сектор діяв на підставі Положення про сектор з питань соціального захисту населення Івановецької сільської ради, затвердженого рішенням тридцять першої сесії восьмого скликання «Про затвердження Положення про сектор з питань соціального захисту населення Івановецької сільської ради» №998 від 3 червня 2022 року.
Сектор надає адміністративні функції соціального характеру жителям громади, зокрема: організація безпосереднього прийому громадян, приймання та опрацювання документів для призначення субсидії на житлово-комунальні послуги, тверде паливо і скраплений газ, пільг на тверде паливо, державних соціальних допомог.
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 8 Закону України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 № 5203-VI, на підставі наказів Міністерства соціальної політики України від 17.02.2022 року № 99 «Про затвердження типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення», № 170 від 08.06.2022 «Про внесення змін до типових інформаційних карток адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення», № 137 від 19.04.2022 «Про внесення змін до пункту 1 наказу Міністерства соціальної політики України від 17.02.2022 № 99, рішенням виконкому Івановецької сільської ради №70 від 25 серпня 2022 року затверджено Перелік та 62 інформаційні картки адміністративних послуг у сфері соціального захисту населення, що надаються сектором з питань соціального захисту населення та відділом «Центр надання адміністративних послуг» Івановецької сільської ради.
Сектором з питань соціального захисту населення спільно з відділом ЦНАП, старостатами проведено відповідну роботу, щодо отримання модулів шифрування для підключення до крипто – мережі Мінсоцполітики та Програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» (далі – «Соціальна громада»): направлено шаблони (в розрізі старостинського округу населених пунктів з кодами КОАТУУ, відділень поштового зв’язку та поштових індексів, назв та змін назв вулиць по кожному населеному пункту) до «Інформаційно-обчислювального центру Мінсоцполітики України».
В 2022 році до «Соціальна громада» підключені 2 робочих місця сектору з питань соціального захисту населення, 1- відділ ЦНАП, 3 робочі місця - старостинський округ. Сектор з питань соціального захисту населення приймає, перевіряє та передає прийняті заяви та документи до управління соціального захисту населення Мукачівської РДА-РВА. Прийняті у повному комплекті документи передаються до управління у електронному вигляді відповідно до Наказу Міністерства соціальної політики України від 12.02.2021 року №79 та до пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423 (зі змінами), з метою організації виконання функцій з надання адміністративних послуг соціального характеру особам, які проживають у територіальних громадах, із застосуванням електронного документообігу та використанням у режимі дослідно-промислової експлуатації програмного комплексу Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» із дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних. Налагоджено обмін реєстрами передачі особових справ до управління.
За період з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року працівниками сектору, Відділом ЦНАП в тому числі адміністраторами ВРМ прийнято та опрацьовано через «Соціальну громаду» 1121 звернень послуг соціального характеру, з них:
- 427 заяв для отримання Державних соціальних допомог
- 59 заяв для отримання пільг (37 - ЖКП, 22 - СГТП)
- 114 заяви для отримання субсидій (47 – ЖКП, 65 – СГТП).
- 521 заяв про взяття на облік та видача довідки ВПО
Контингент отримувачів державних соціальних допомог та пільг через «Соціальну громаду» та у паперовому вигляді переданих до УСЗН становить 862 справ.
Державні соціальні допомоги, пільги та інші виплати:
- 49 - Житлова субсидія (ЖКП)
- 65 - Субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу (СГТП)
Державні допомоги сім’ям з дітьми:
- 23 - у зв’язку з вагітністю та пологами (крім того - з додатковою вагітністю)
- 71 - при народжені дитини
- 10 - на дітей одиноким матерям
- 6 - на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування
- 14 - на дітей з інвалідністю ( в тому числі з надбавкою на догляд)
- 34 - Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям
- 17 - Допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях
- 72 - Допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам
- 20 - Тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату
- 8 - Державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю з дитинства
- 13 - Щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного сторонього догляду, на догляд за нею
- 7- Тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме
- 52 - Грошова компенсація вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка»
- 5 – Допомога дитині, померлого годувальника
Пільги на оплату, з них :
- 56 - Багатодітним сімям
- 2 - Учасникам Бойових дій
- 1 - Військослужбовцям
Крім того, проведено роботу по оформленню, прийому та передачі документів до УСЗН щодо :
- 11 - Встановлення статусу та видача посвідчення БС
- 17 - Продовження терміну дії статусу БС та видача посвідчень дітям БС
- 10 - Виготовлення посвідчень особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю
- 5 - Статусу членів сім’ї загиблих під час безпосередньої участі у бойових діях
Оброблено 69 звернень щодо видачі довідок (перебування на обліку, припинення, продовження, зміна прізвища, зняття з обліку, тощо) для призначення пільг, субсидій та допомоги на догляд за особою з інвалідністю І, ІІ групи внаслідок психічного розладу.
Проводилася робота з особистими зверненнями отримувачів державних соціальних допомог, пільг та субсидій.
Всі заяви з документами скановані та занесені до «Соціальна громада» (тобто сформовано електронну заяву) та відправлено до управління соціального захисту населення райдержадміністрації для подальшої обробки. Паперові справи занесені до реєстру передання прийнятих документів щодо призначення усіх видів соціальної допомоги та передані до управління.
Здійснюються обстеження матеріально - побутових умов сім’ї, про що складено відповідно 53 акти та передано до управління соціального захисту населення райдержадміністрації.
Вирішувались питання, щодо влаштування людей похилого віку, осіб з інвалідністю до психоневрологічних інтернатів та геріатричних пансіонатів. Було сформовано 3 особові справи з повним пакетом документів відповідно до вимог та направлено на розгляд до управління соціального захисту населення райдержадміністрації для подальшого розгляду у департамент соцзахисту облдержадміністрації з метою виділення путівок для влаштування до інтернату установ системи соціального захисту.
Щоденно надаються консультації щодо подання заяви та документів.
З метою соціального захисту населення надається матеріальна підтримка жителям, які проживають на території ТГ відповідно до прийнятих Програм:
- Програми «Турбота на 2022-2024 роки», затвердженої рішенням 21 сесії 8 скликання Івановецької сільської ради від 24.12.2021 року №721 «Про Програму «Турбота на 2022-2024 роки».
- Програми матеріальної підтримки сімей загиблих під час безпосередньої участі у бойових діях, забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування військової агресії російської федерації проти України на 2022-2024 роки, затвердженої рішенням 33 сесії 8 скликання «Про затвердження Програми матеріальної підтримки сімей загиблих під час безпосередньої участі у бойових діях, забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування військової агресії російської федерації проти України на 2022-2024 роки» №1041 від 10 листопада 2022 року.
Відповідно Програми «Турбота на 2022-2024» протягом 2022 року одноразова матеріальна допомога виплачена 205 особам на загальну суму 899 089 грн, з них:
- Допомога на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або зобов’язання поховати померлого виплачена 21 особі по 5 000 грн , всього на суму 105 000 грн.
- Одноразова матеріальна допомога онкологічним хворим – 66 особам по 5 000 грн, всього на суму 330 000 грн.
- Одноразова матеріальна допомога на лікування онкохворим особам, які перенесли важкі операції, важкохворі та на реабілітацію -20% від суми понесених витрат, підтверджених відповідними документами - 8 особам на суму 81 310 грн.
- Одноразова матеріальна допомога на ліквідацію наслідків пожежі або стихійного лиха – 3 особам по 10 000 грн , всього 30 000 грн.
- Одноразова матеріальна допомога на лікування особам, які перенесли важкі операції, важкохворі та на реабілітацію - 20% від суми витрат – 32 особам на суму 174 779 грн.
- Одноразова матеріальна допомога особам з інвалідністю І групи "А" та І групи "Б" – 37 особам по 2000 грн , всього на суму 74 000 грн.
- Одноразова матеріальна допомога пристарілим громадянам, яким виповнилось 90 років – 4 особам по 5 000 грн, всього на суму 20 000 грн..
- Одноразова матеріальна допомога особам з інвалідністю з числа учасників ліквідації аварії на ЧАЕС – 12 особам по 1 500 грн, всього на суму 16 500 грн.
- Одноразова матеріальна допомога іншим учасникам бойових дій – 13 особам по 1 500 грн, всього на суму 19 500 грн.
- Одноразова матеріальна допомога на лікування особам, які не мають кінцівок – 4 особи по 5 000 грн, всього на суму 20 000 грн.
- Одноразова матеріальна допомога вдовам учасників Другої світової війни – 2 особам по 4 000 грн , всього на суму 8 000 грн.
- Одноразова матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань сім'ям загиблих учасників АТО/ООС – 4 особам по 4 000 грн, всього на суму 20 000 грн.
Із коштів передбачених Програмою матеріальної підтримки сімей загиблих під час безпосередньої участі у бойових діях, забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування військової агресії російської федерації проти України на 2022-2024 роки, надано одноразову матеріальну допомогу 6 членам двох сімей, загиблих під час безпосередньої участі у бойових діях всього на суму 200 000 грн (по 100 000 грн на сім’ю).
На соціальний захист населення за рахунок коштів бюджету громади у 2022 році профінансовано видатки в обсязі 50 тисяч грн., на надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги.
Сектором з питань соціального захисту населення підготовлено та розміщено на сторінці соцзахисту сайту Івановецької громади матеріали щодо: - отримання житлових субсидій та пільг;
- державна соціальна допомога
- державна соціальна допомога сім’ям з дітьми
- внутрішньо-переміщеним особам
- багатодітним сім’ям
- особам з інвалідністю
- бланки заяв та декларацій
Публікуємо систематично корисну інформацію що стосуються соціального захисту населення
Сектором здійснювались заходи в межах повноважень у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильство за ознакою статі, забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків.
Сектором ведеться реєстрація обліку факту вчинення насильства в сім’ї, які опрацьовуються і в подальшому проводиться робота з сім’ями чи особами, відносно яких вчинено насильство. За період з 01.01.2022 року зареєстровано 32 випадки по факту вчинення насильства в сім’ї.
Секторм ведеться облік багатодітних сімей. Станом на 01.01.2023 року на території Івановецької ТГ проживає 147 багатодітних сімей. Невирішених складних питань в соціальній роботі є дуже багато. Соціальний захист – це складна ділянка в роботі місцевого самоврядування, це робота з незахищеними, вразливими верствами населення.
Невирішеним залишається питання створення в Івановецькій територіальній громаді Центру соціальної служби, який є необхідний для надання базових соціальних послуг. Наша робота постійно потребує фінансової підтримки.
Рішенням тридцять п’ятої сесії восьмого скликання Івановецької сільської ради від 22 грудня 2022 року № 1082 "Про затвердження структури та штатної чисельності апарату виконавчого комітету Івановецької сільської ради та його виконавчих органів" створено відділ з питань соціального захисту населення апарату виконавчого комітету Івановецької сільської ради.